واکنش امام جمعه اصفهان به دختران خیابان انقلاب: فاسقانی که در خیابان روسری از سر برمی‌دارند، از غرب دستور گرفته‌اند

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تحریم‌ها به کشور ضرر می‌زند، اما ما به این تحریم‌ها اعتنا نمی‌کنیم، […]

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تحریم‌ها به کشور ضرر می‌زند، اما ما به این تحریم‌ها اعتنا نمی‌کنیم، گفت: همه دستاورد‌های پس از انقلاب اسلامی به دلیل تحریم‌ها و جنگ هشت ساله و شیطنت آمریکایی‌ها به دست آمد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، پیرامون موانع روشن بینی عقل، اظهار کرد: یکی از چیز‌هایی که باعث انحراف انسان خواهد شد رفیق و هم نشین نادرست است که رفیق بد جلوی بصیرت و فهم انسان را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افراد را می‌توان از دوستان و رفیقان او شناخت، افزود: در روایت آمده یکی از حقوقی که فرزندان به گردن پدر دارند انتخاب مادر خوب برای فرزندان است و پدران حق فرزندان آینده خود را باید رعایت کنند.

امام جمعه اصفهان با طرح این پرسش که ویژگی‌های دوست خوب چیست، ادامه داد: در روایتی پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند” آدم‌ها با مرام دوستشان بار می‌آیند؛ دوست خوب آدم را به خوبی می‌رساند و دوست بد آدم را منحرف می‌کند، بنابراین باید در انتخاب دوست و رفیق دقت زیادی انجام داد. ”

طباطبایی نژاد اضافه کرد: امیرالمومنین می‌فرماید بپرهیزید از رفیق فاسق. بسیاری از انسان‌های فاسقی که دستور از غرب می‌گیرند و در خیابانی در تهران روسری را از سر خود بر می‌دارند، دستور دارند و با قصد کمرنگ کردن حجاب در میان مردم مومن این اعمال را انجام می‌دهند. زمانی که انسان در انجام گناه بی باک شد دیگر با آن گناه مانوس خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند” اولین خصلت برای دوست و همنشین این است که نمازهایش را به وقت بخواند و به آن اعتنا کند. اگر عروس و دامادی انتخاب می‌کند که نماز برای آنان اهمیت ندارد میکروب آنان به شما هم سرایت خواهد کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: دومین خصلت دوست خوب از نگاه امام صادق (ع) این است که در سختی و راحتی به دوستانش کمک کند.

طباطبایی نژاد اظهار کرد: خداوند در روز قیامت می‌فرماید تمام افراد با دوستانی که انتخاب کرده اند، با هم دعوا می‌کنند به جز متقیان برای اینکه افراد از دوستانشان می‌پرسند که چرا ما را گمراه کردی؟

وی افزود: در روایت آمده است اگر مردم می‌دانستند که حرفشان هم مانند عملشان است بسیاری از کار‌ها اصلاح می‌شد و اصلا مردم حرف نمی‌زدند.

امام جمعه اصفهان به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و اضافه کرد: تشکر می‌کنم از مردم به خصوص مردم اصفهان که هر دو ایام فاطمیه را احترام می‌گذارند و آن را پاس می‌دارند. در روایت است که اگر خداوند امیرالمومنین را خلق نمی‌کرد برای فاطمه (س) همتایی و کسی که لیاقت همسری حضرت فاطمه را داشته باشد، از آدم و فرزندان آدم وجود نداشت.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: روش و سیره حضرت فاطمه (س) را باید الگوی خودمان قرار دهیم. ایشان به ما یاد دادند که چگونه باید با پدر و همسر رفتار کنیم. حضرت فاطمه (س) در همسرداری کاری کرد که امام علی (ع) می‌فرماید” هیچ وقت نشد که من از دست فاطمه (س) ناراحت شوم و من هم او را ناراحت نکردم”.

وی با تسلیت درگذشت یکی از علمای اصفهان، مرحوم آیت الله عبودیت به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی در همه فعالیت‌ها پیشرفت کرده ایم. البته جای پیشرفت همچنان وجود دارد. ۸۵۰ هزار تلفن ثابت در کل کشور در کل حکومت پهلوی وجود داشت که در حال حاضر این رقم قابل مقایسه با آن زمان نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان گفت: قبل از انقلاب اسلامی فناوری فضایی در کشور وجود نداشت. ۱۴ بهمن روز فناوری فضایی است به دلیل اینکه اولین ماهواره با نام امید در سال ۸۷ به فضا پرتاب شد.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: در گذشته تسلیحات جنگی در ایران ساخت غرب بود و حتی تفنگ‌های یک لول و دولول از کشور‌های دیگر وارد می‌شد، اما هم اکنون ابرقدرت‌ها از موشک‌های ایران می‌ترسند و حالا باید موشکی که به هدف می‌خورد را از ایران تهیه کنند و این‌ها افتخار است.

وی افزود: همه این دستاورد‌ها به دلیل تحریم‌ها و جنگ هشت ساله و شیطنت‌های آمریکایی‌ها به دست آمد. تحریم‌ها به کشور ضرر می‌زند، اما ما به این تحریم‌ها اعتنا نمی‌کنیم و به حول قوه الهی پوزه همه دشمنان را به خاک می‌مالیم.

امام جمعه اصفهان به کار بزرگ نیروی هوایی ارتش در بهمن ماه ۵۷ اشاره و اظهار کرد: حضور عزیزان نیروی هوایی و همافران در مدرسه علوی و پیمان با امام امت به تحقق انقلاب سرعت بیشتری داد.

منبع: ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.