وب سایت “اینترسپت”: بخش فارسی صدای آمریکا،ماشین تبلیغاتی دولت ترامپ علیه ایران شده است

اینترسپت: از زمان روی کار آمدن ترامپ و تغییرات در مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا، عملکرد این رسانه به ماشین تبلیغاتی دولت ترامپ علیه ایران، تنزل پیدا کرده است.

وب سایت آمریکایی “اینترسپت” با انتشار گزارشی از عملکرد بخش فارسی شبکه تلویزیونی” صدای آمریکا”، عملکرد ۲ سال گذشته این رسانه را در نقش بازو و ماشین تبلیغاتی دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران دانسته است.
به گزارش رسا نشر به نقل از عصرایران، در این گزارش با اشاره به تغییرات صورت گرفته طی ۲ سال گذشته در مدیریت و سردبیری این رسانه فارسی زبان آمریکا، این تغییرات را در جهت تبدیل این رسانه به ماشین تبلیغاتی دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران دانسته است.
“اینترسپت” با اشاره به حملات شحصی برخی خبرنگاران مشغول به کار در این رسانه به دیگر خبرنگاران و همکاران سابقشان در فضای توییتر، نوشته است:” این قبیل حملات شخصی به خبرنگاران ایرانی که موافق سیاست‌های ترامپ در قبال ایران نیستند، نقض اصول اعلام شده این رسانه فارسی زبان است.”
“اینترسپت” نوشت، پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ گروهی از اندیشکده‌های محفاظه‌کار و شخصیت‌های تندرو در آنها برای تغییر مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا دندان تیز کرده و با تحریکات و مقالاتی که منتشر کردند بخش فارسی صدای آمریکا را متهم کردند که نه در راستای منافع دولت ایالات متحده آمریکا بلکه در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنند و همین قبیل فشارها منجر به تغییراتی وسیع در بدنه مدیریت این رسانه شد و پس از آن این رسانه بیشتر تبدیل به ماشین تبلیغاتی ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران شده است که در اغلب موارد گزارش‌ها و خبرهای آن جهت‌دار و غیر حرفه‌ای و در جهت حمایت از گروه‌های مطرودی است که جایگاهی در بین ملت ایران ندارند.
اینترسپت نوشته است:” بعد از این تغییرات جای تعجب نیست که عملکرد برخی خبرنگاران مشغول به کار در این رسانه در انجام حملات شخصی در توییتر به مخالفان و منتقدان، مشابه عملکرد (هتاکانه)خود ترامپ در توییتر شده است.
بر اساس این گزارش: “بسیاری از روزنامه‌نگاران و کارمندان بخش فارسی صدای آمریکا از زمان تغییر مدیریت این رسانه در جهت دیدگاه‌های دولت ترامپ، به طور علنی حمایت خود از دولت ترامپ را در رسانه‌های اجتماعی آشکار کرده‌اند به نحوی که در برخی مواقع حتی از دولت ترامپ خواسته‌اند تا بیش از این در برابر ایران سخت‌گیری کند. برای مثال  در تاریخ ۲۰ ماه می ۲۰۱۸ ، یک موشک به نزدیکی سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد شلیک شد و گمان می‌رفت این اقدام از جانب شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق صورت گرفته باشد. ترامپ بلافاصله پس از این حادثه در توییتی نوشت:” “ایران اشتباه بسیار بزرگی کرد!” و یکی از خبرنگاران بخش فارسی صدای آمریکا در واکنش به توییت ترامپ در توییتی نوشت:”  آقای رئیس جمهور، شما باید رژیم ایران را مجازات کنید. آنها به  سفارت آمریکا حمله کرده‌اند و باید مجازات شوند. یک هشدار ساده نباید کافی باشد. ”

سردر ورودی ساختمان بخش فارسی صدای آمریکا در شهر واشنگتن دی سی/ عکس آرشیوی/ اسپوتنیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.