علت تاخیر اکران «متری شیش و نیم» چیست؟

سیدجمال ساداتیان تاکید کرد که فیلم «متری شیش و نیم» هیچ مشکلی از نظر ممیزی ندارد و تنها عامل تاخیر یک روزه اکران این فیلم مسایل فنی و تبلیغاتی است. در همین زمینه مهران مدیری فیلم جدید می‌سازد ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ اعلام نامزدهای سیمرغ جشنواره فیلم فجر چهل و یکم / «سینما متروپل» با… ۲۲ […]

سیدجمال ساداتیان تاکید کرد که فیلم «متری شیش و نیم» هیچ مشکلی از نظر ممیزی ندارد و تنها عامل تاخیر یک روزه اکران این فیلم مسایل فنی و تبلیغاتی است.

مهدی درستی: فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که توانست در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کند، از مدت‌ها قبل به عنوان گزینه قطعی اکران نوروزی معرفی شده بود و حال قرار است این فیلم به همراه شش فیلم دیگر از روز شنبه ۲۵ اسفند روی پرده بروند. اما به نظر می‌رسد که نمایش «متری شیش و نیم» این بار هم با تاخیر همراه است.

دومین ساخته سینمایی روستایی در جشنواره فیلم فجر نیز با چند روز تاخیر نمایش خود را آغاز کرد، البته تمامی حواشی این فیلم به همین مورد خلاصه نمی‌شود، «متری شیش و نیم» از همان آغاز پروژه تولید تا به امروز با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرد، از تغییر تهیه‌کننده و بازیگر گرفته تا مشکلاتی با پلیس و همینطور گلایه‌های روستایی از نیروی انتظامی.

با تمام این تفاسیر اما «متری شیش و نیم» توانست به اکران عمومی برسد، به تازگی اما اخباری مبنی بر تاخیر یک روزه اکران این فیلم در رسانه‌ها به علت برخی از ممیزی‌های وارد شده به فیلم منتشر شده است.

همچنین نام فیلم «تگزاس ۲» به میان آمده است تا در صورت رفع نشدن مشکلات «متری شیش و نیم» جایگزین آن برای اکران نوروزی شود. به همین دلیل درباره شایعات منتشر شده با سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده فیلم «متری شیش و نیم» هم صحبت شدیم.

ساداتیان در پاسخ به اینکه علت تاخیر یک روزه اکران «متری شیش و نیم» که توسط سازندگان اعلام شد، چیست؟ به خبرآنلاین گفت: «علت خاصی ندارد بلکه این تاخیر یک روزه ناظر بر مسایل فنی و همچنین تبلیغاتی فیلم است.»

او ادامه داد: «مجوز نمایش فیلم در نوروز ۹۸ با تاخیر صادر شد و این مسئله باعث شد تا کارهای تبلیغاتی ما و همچنین آماده‌سازی نسخه نهایی فیلم برای اکران عمومی به تعویق بیفتد.»

ساداتیان در پاسخ به این پرسش که شایعات مطرح شده درباره ممیزی‌های تازه ای به فیلم «متری شیش و نیم» وارد شده است صحت دارد یا خیر؟ توضیح داد: «تمامی این اخبار اشتباه است و شایعات مطرح شده در این باره را تکذیب می‌کنم. هیچ مشکلی در زمینه محتوای فیلم نداریم و تنها عاملی که باعث تاخیر اکران فیلم شده است، مسایل فنی و تبلیغاتی است

این تهیه‌کننده، تاکید کرد: «برنامه تبلیغاتی که برای فیلم مدنظر داشتیم به دلیل تاخیر در صدور مجوز آماده نشده بود و برای آماده‌سازی آن هم نیازمند زمان بودیم.»

خیز «متری شیش و نیم» برای جذب ۶ میلیون مخاطب

ساداتیان که پیش از این از جذب پنج تا شش میلیون مخاطب برای فیلم «متری شیش و نیم» و شکستن رکورد «هزارپا»، سخن گفته بود، در پاسخ به اینکه جذب این حجم از مخاطب با توجه به فضای فیلم و مدت زمان آن، قابل انجام است یا خیر؟ پاسخ داد: «قصد رقابت با هیچ فیلم دیگری را نداریم، تنها پیش‌بینی کردم که پنج، شش میلیون مخاطب برای اکران نوروزی داشته باشیم و رکورد جمعیتی را بزنیم. به نظرم «متری شیش و نیم» ظرفیت جذب پنج، شش میلیون مخاطب را دارد.»

او در همین راستا ادامه داد: «فیلم‌های اجتماعی در مقایسه با فیلم‌های کمدی کمتر ساخته می‌شوند و به همین دلیل از نظر فروش و جذب مخاطب فاصله دارند، اما به نظرم فیلم «متری شیش و نیم» فضای متفاوتی نسبت به سایر فیلم‌های اجتماعی دارد و جدید است، به خصوص در این ژانر می‌تواند تمام تفکرات را تحت تاثیر قرار دهد.»

این تهیه‌کننده افزود: «در یک جمعیت ۸۰ میلیونی به نظرم جذب پنج، شش میلیون مخاطب برای چنین فیلمی چندان تصور دور از ذهنی نباشد.»

ساداتیان در پاسخ به اینکه با وجود حضور چهار فیلم کمدی در اکران نوروزی، چه پیش‌بینی از سهم «متری شیش و نیم» از گیشه دارد؟ توضیح داد: «به نظرم اینطور نیست که مردم در نوروز تنها یک فیلم را بخواهند ببینند و به همین دلیل از میان آثار روی پرده یک فیلم کمدی را انتخاب کرده و به تماشای آن بنشینند. اگر فیلم‌ها قابل قبول باشند و بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند، مطمئنا با اقبال عمومی همراه شده و می‌توانند مخاطبان را جذب کنند، بدین ترتیب مردم در ایام نوروز به تماشای چند فیلم که دارای کیفیت هستند می‌نیشنند. ما نیز سعی کرده‌ایم تا فیلم با کیفیتی را برای مخاطبان سینما عرضه و اعتمادشان را جلب کنیم.»

*

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.