واکنش مسئول سوالات «برنده باش» به حواشی اخیر این برنامه

میزان نوشت: امیر ابیلی مسئول سوالات برنامه «برنده باش» در واکنش به حواشی پیرامون سوالات این برنامه پستی را منتشر کرد در همین زمینه آیا هواداران فردوسی‌پور خطای برنامه گلزار را علنی کردند؟ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ امیر ابیلی مسئول سوالات برنامه  «برنده باش» در واکنش به حواشی پیرامون سوالات این برنامه در اینستاگرام نوشت: «صبح امروز […]

میزان نوشت: امیر ابیلی مسئول سوالات برنامه «برنده باش» در واکنش به حواشی پیرامون سوالات این برنامه پستی را منتشر کرد

امیر ابیلی مسئول سوالات برنامه  «برنده باش» در واکنش به حواشی پیرامون سوالات این برنامه در اینستاگرام نوشت: «صبح امروز خبرگزاری فارس یه کلیپ پلیسی معمایی و افشاگرانه از «برنده باش» پخش کرده که به عنوان مسئول سوالات برنامه لازم است درباره‌اش توضیح بدهم. ببینید ۵۰ قسمت پخش شده «برنده باش» بیشتر از ۱۵۰۰ سوال خوانده شده. فرآیند طرح و ارسال سوالات هم یک فرآیند کاملا انسانیه. یعنی یک تیم طراح، سوالات رو طرح میکنن، بنده از بانک سوالات که الان بالای ۲۰ هزار سوال توش هست، دست به انتخاب سوالات مناسب برای طرح در این برنامه می‌زنم. چون در طراحی سوال در حجم بالا بسیاری از سولات لاجرم ارزش مطرح شدن در برنامه با تعداد بیننده «برنده باش» رو پیدا نمیکنن.
بعد از انتخاب سوالات، نظرات تهیه کنندگان و مجری برنامه هم در انتخاب سوالات نهایی طبعه موقره تا سوالات نهایی مشخص بشه. یعنی از مرحله اول طرح تا مرحله نهایی که ضبط برنامه است مراحل مختلفی وجود داره که خطایی رخ بده. اونهم برای سوالی که جوابش ۴ ثانیه یا ثانیه است که یک تایپ غلط هم می‌تونه کار رو خراب کنه.
حالا با وجود این حجم از سوال مطرح شده (برای تبادر به ذهن دقت کنید که کتاب‌های جمع بندی دروس کنکور مثلا هر کتاب میکرو طبقه بندی گاج میانگین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سوال دارن) وجود یک یا دو غلط یعنی نزدیک به صفر و خب این درصد مثلا از خود کنکور بعد چهل سال برگزاری یا از همین کتاب‌های کنکور کمتره.
جز این کاش پوآروهای فارس مسابقات مشابه تلویزیون رو هم از ابتدا تا الان نگاه می‌کردن ببینن در هر قسمت چندتا غلط دارن. تا کیفیت کار «برنده باش» رو بیشتر متوجه می‌شدن. وبه این سوال جواب بدن که واقعا اون‌ها معتقدن که عوامل برنامه بعد از متوجه شدن اشتباه در سوال می‌ذاشتن سوال یا پاسخ اشتباه بره روی آنتن بره تا متهم به دستکاری نشن؟ اصلاح برنامه قبل پخش بدیهی نیست؟»

*

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.