خانه هنرمندان ایران کجاست؟

خانه هنرمندان ایران مجموعه فرهنگی و هنری در تهران است که در محل یکی از مهم‌ترین باغ‌های قجری موسوم به «فیشرآباد» ساخته شده است. این باغ در دوره ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و در اختیار پسر وی، کامران میرزا، بوده است. وجه تسمیه نام آن نیز برگرفته از باغبان اتریشی آن است. پس از […]

خانه هنرمندان ایران مجموعه فرهنگی و هنری در تهران است که در محل یکی از مهم‌ترین باغ‌های قجری موسوم به «فیشرآباد» ساخته شده است. این باغ در دوره ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و در اختیار پسر وی، کامران میرزا، بوده است. وجه تسمیه نام آن نیز برگرفته از باغبان اتریشی آن است.

پس از جنگ جهانی دوم فیشرآباد توسط نیروهای متفقین به عنوان مهمان‌خانه مورد استفاده قرار گرفت و از اینرو، تعدادی ساختمان نظامی به مجموعه اضافه شد. پس از خروج متفقین این باغ در اختیار نیروهای نظامی کشور قرار گرفت تا اینکه در سال ۱۳۷۷ شهرداری تهران این محوطه را به تملک خود درآورد و تصمیم به بازسازی بنا و تبدیل آن به یک مرکز فرهنگی هنری گرفت؛ و در نهایت، در سال ۱۳۷۸ با نام خانه هنرمندان ایران آغاز به کرد.

ساختمان اصلی خانه هنرمندان ایران

در حال حاضر، در این مجموعه رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود؛ از جمله این رویدادهای هنری و فرهنگی می‌توان به برگزاری گالری‌های هنرهای تجسمی و نمایش فیلم و اجرای تئاتر و همچنین کنسرت‌های موسیقی و فروش صنایع دستی و محصولات هنری ساخته شده به دست هنرمندان کشورمان اشاره کرد.

نظرات بسته شده است.