ممنون سردار/ ما آدم آهنی نیستیم، شادی حق ماست

در همین زمینه برنامه ایران برای جذب تماشاگران جام جهانی و پیشنهاد قطر ۱۶ آذر ۱۴۰۰ اگر دختر حاکم دوبی به ایران بیاید، چه آزادی‌هایی دارد؟ ۱ اسفند ۱۳۹۹ مردم ایران با یک اتفاق کوچک هم خوشحال می‌شوند و کیف دنیا را می‌برند. فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند سرباز دسته […]

مردم ایران با یک اتفاق کوچک هم خوشحال می‌شوند و کیف دنیا را می‌برند.

فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند سرباز دسته موسیقی، در حین تمرین، چند حرکت موزون  انجام می‌دهند. فرمانده‌شان هم آنجا ایستاده است و با آنها شوخی می‌کند.
این فیلم واکنش‌های مختلفی به همراه داشت برخی از آن استقبال کردند و عده‌ای دیگر از آن گلایه  کردند.
مهم‌ترین واکنش مربوط به سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح بود. سردار در استوری اینستاگرام خود نوشت:« ان‌شاءالله سربازان وطن همیشه شاد و دلخوش و سرزنده باشند.عده‌ای گلایه‌مند هستند و خودشان دست در دست دشمن باعث نفاق بین یگان‌ها هستند.یک کلیپ ساده شادی از سربازان که حتما در هر جایی صورت می‌گیرد اما فیلمش پخش نمی‌شود. فکر کنید جوان خودتان است! حق شادی ندارد؟ دشمن‌شادکن نباشیم.»
سردار کمالی به نکته مهمی اشاره کرده است؛ « حق شادی». مردم، حق دارند شاد باشند و معلوم نیست چرا برخی در این میان از شادی مردم ناراحت هستند.
ما انسان هستیم مانند میلیاردها انسان دیگر که بر روی کره زمین زندگی می‌کنند. ما احساس داریم و قلب، این دو احتیاج به شادی دارند. احتیاج به زندگی. انتظار مردم زیاد نیست. آنها نمی‌خواهند در داستان هزار و یک شب تحریم، شادی هم تحریم شود. مردم احتیاج به دلخوشی دارند.
مردم ایران با یک اتفاق کوچک هم خوشحال می‌شوند و کیف دنیا را می‌برند.
در این دنیایی که زندگی سخت پیش می‌رود، نباید شادی را از مردم دریغ کرد. از فیلم منتشر شده هویدا بود که این سربازان از ته دل خوشحال هستند. سربازانی که حقوق‌شان به اندازه پول توجیبی هم نیست ولی در آن لحظه خوشحال بودند.
در سیل مشکلات به دنبال روزنه‌ای هستیم تا به بهانه آن خوشحالی کنیم.همین چند دقیقه شاد بودن باعث می‌شود آدمی حداقل برای یک روز، به غم‌های خود فکر نکند. غم‌ها و مشکلاتی که این روزها از در و دیوار شهرها بالا می‌روند.
روا نیست این شادی مردم را مبتذل، نابهنجار، فسق و فجور بنامیم. حالا که نتوانسته‌ایم مشکلات اقتصادی جوانان این کشور را حل کنیم حداقل شادی را از آنها نگیریم.
برخی از جوانان این سرزمین با هیات، روضه و جلسات مذهبی به بهجت می‌رسند و برخی دیگر با کنسرت یا سینما. به عقاید هر دو طرف احترام بگذاریم و اجازه ندهیم تصمیمات ما هم به مشکلات آنها اضافه شود.
همین جوانانی که امروز برخی آنها را به خاطر شادی کردن محکوم می‌کنند همان افرادی هستند که در جریان انتخابات همه آنها را انقلابی می‌دانند و سرمایه این کشور. همان جوانانی هستند که در ایام محرم برای حسین (ع) عزاداری می‌کنند. همان‌هایی هستند که در شب‌های احیا،قرآن به سر می‌گیرند.
کاش شادی، آمپولی داشت که می‌شد هر روز آن را تزریق کرد تا حال مردم خوب شود. واقعا جامعه به لبخند احتیاج دارد. ما آدم آهنی نیستیم و دل خوش به اتفاقات کوچک.
این قلب کوچک ما گاهی دلش برای یک لبخند تنگ می‌شود.
منبع عصر ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.