پیروزی ۵ بر صفر ایران مقابل یمن

در همین زمینه واکنش سرپرست تیم ملی به حرکت طارمی درباره بازوبند کاپیتانی ۲ آذر ۱۴۰۲ آمریکا به تیم ملی ایران ویزا نداد ۲۳ آبان ۱۴۰۲ تیم‌ ملی ایران و یمن در نخستین بازی از جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه بن زاید شهر ابوظبی امارات، به مصاف هم رفتند که با برتری پرگل ایران همراه […]

تیم‌ ملی ایران و یمن در نخستین بازی از جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه بن زاید شهر ابوظبی امارات، به مصاف هم رفتند که با برتری پرگل ایران همراه بود.

شاگردان کارلوس کی روش به دنبال شکست طلسم ۴۳ ساله هستند و برای صعود از مرحله گروهی به کسب امتیاز کامل در بازی‌های گروهی نیاز دارند.
این دیدار با سوت ریوجی ساتو داور ژاپنی شروع شد.
ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاجی صفی، سیدمجید حسینی(پژمان منتظری، ۴۶)، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهدی طارمی(کریم انصاری فرد۷۰)، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، وحید امیری(سامان قدوس، ۶۰) و سردار آزمون.
ترکیب یمن: سعود السوادی، محمد فواد، محمد با روویس، علاادین مهدی، مودیر ابوراوی، احمد الهیفی، احمد السروری، وحید محمد، عماد منصور، عبدالوصی البتاری و علا الصاصی.

دقیقه ۲: اولین حمله ایران روی دروازه یمن با ارسال خوب وحید امیری همزمان شد که با کنترل خوب دروازه بان بی ثمر باقی ماند.
دقیقه ۱۱: با خوش شانسی ضدحمله بازیکنان یمن خطرناک ظاهر نشد و اشتباه عجیب حاج صفی دروازه ایران را به خطر انداخت و ضربه آخر مهاجم یمن بی دقت بود.
دقیقه ۱۲: مهدی طارمی به راحتی توپ برگشتی روی شوت محکم سردار آزمون را وارد دروازه حریف کرد.
دقیقه ۱۹: مرتضی پورعلی گنجی با تکل به موقع در حوالی محوطه جریمه ایران توپ سروری را دفع کرد و به کرنر فرستاد. این ضربه کرنر در ادامه با ضربه سر مجید حسینی دور شد.
دقیقه ۲۲: ضربه ایستگاهی توسط اشکان دژاگه نواخته شد و بعد از برخورد به دیرک عمودی دروازه یمن، به السعودی برخورد کرد و به گل دوم تیم ملی تبدیل شد.
دقیقه ۲۵: سانتر رامین رضاییان به روی دروازه یمن با ضربه سر طارمی به گل سوم ایران تبدیل شد.
دقیقه ۳۱: ارسال وحید امیری با دفع خطرناک محمد فواد با فاصله کم از تیرک دروازه راهی کرنر شد.
دقیقه ۳۷: شوت پرقدرت امید ابراهیمی را دروازه بان یمن راهی کرنر کرد.
بازی تا پایان نیمه نخست از افت و خیز افتاد و ایران میل کمتری برای زدن‌های گل‌های بعد داشت و یمن‌ هم توان جبران نتیجه بازی را نداشت.
دقیقه ۴۶: کی روش تیم ملی را با یک تغییر به میدان فرستاد و پژمان منتظری را جانشین مجید حسینی کرد.
دقیقه ۵۰: مهدی ترابی توپ را به مهدی طارمی رساند اما تکل سنگین مدافع حریف مانع از خطرناک ظاهر شدن این موقعیت شد.
دقیقه ۵۳: ارسال حاج صفی روی سر آزمون فرود آمد که دروازه بان یمن توپ را دفع کرد و توپ برگشتی را ترابی نتوانست استفاده کند و توپ راهی کرنر شد.
بعد از ضربه کرنر توپ به ازمون رسید و او هم با یک بغل پا گل چهارم تیم ملی را به ثمر رساند.
دقیقه ۶۱: ارسال تند و تیز احسان حاج صفی در محوطه شش قدم از مقابل طارمی رد شد و به اوت رفت.
دقیقه ۷۶: ضربه کاشته تیم ملی از جناح چپ را قدوس روی دروازه فرستاد که توپ در آستانه ورود به دروازه به سردار آزمون رسید ولی او در نهایت تعجب نتوانست این دروازه را بازی کند.
دقیقه ۷۹:سامان قدوس از روی توپ بازگشتی به مقابل محوطه جریمه یمن با شوتی محکم و چکشی دروازه یمن را برای پنجمین بار باز کرد.
دقیقه ۹۰: شوت سرکش مهدی ترابی از فاصله ۳۰ متری بعد از برخورد با دیرک افقی دروازه، به دروازه‌بان یمن خورد و به بیرون رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.