هشتگ باز / دامادسالاری

مهدی سوری: این روزها در فضای مجازی موجی از انتقادها به برخی مسئولین از جمله رئیس جمهور در پی استخدام تازه داماد ایشان در وزارت صمت بعنوان معاون شکل گرفته است. همینطور داماد آیت الله احمد خاتمی نیز سمت دولتی گرفته اند . و آنگونه که پیداست رویه از آقازاده گری و ژن خوب پنداری […]

مهدی سوری: این روزها در فضای مجازی موجی از انتقادها به برخی مسئولین از جمله رئیس جمهور در پی استخدام تازه داماد ایشان در وزارت صمت بعنوان معاون شکل گرفته است. همینطور داماد آیت الله احمد خاتمی نیز سمت دولتی گرفته اند . و آنگونه که پیداست رویه از آقازاده گری و ژن خوب پنداری با شیب تندی به سمت #دامادسالاری در حال تغییر است.

خدمت آیت الله خاتمی عزیز؛

جناب خاتمی نامه ی حضرتعالی را مطالعه کردم. سپاس از این پاسخگویی و شفاف سازی. همین کار شما را هم آقای روحانی نکردند و اصلاً هیچ واکنشی نداشتند. در نامه قید فرموده بودید که هیچ سفارشی برای دامادتان نکردید و بر اساس لیاقت خودشان به این شغل رسیده اند. البته من هم معتقدم که هرکسی بنا به صلاحیت ها و استعداد خود باید به کار گرفته باشد حتی اگر فرزند عالی ترین مقام کشور باشد. اما مسلماً چه بخواهید و چه نخواهید داماد حضرتعالی بودن خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود. و قطعاً درصدی حتی اگر کم هم باشد در مراوادات اداری و حتی استخدام، این نسبت ها تاثیر دارد. البته حساسیت کمتری نسبت به داماد شما پیش آمد و این خیلی خوب است. بنده خدا تازه داماد رئیس جمهور را بگویید که هم انگ پارتی بازی بخاطر داماد رئیس جمهور بودن به او خورد و هم انگ فامیل بازی وزیر که با او همشهری درآمد.

بنظرم این ماجرای داماد سالاری می رود که کار دست مسئولان کشور بدهد. از این رو من پیشنهاداتی دارم که در ادامه ارائه می شود:

۱- بهتر است که هرکسی که سودای مسئولیت دارد صاحب فرزند دختر نشود که بخواهد داماد دار شود و بخاطر شغل دولتی که به دامادش می دهند  مورد غضب قرار گیرد.

۲-اگر کار از کار گذشته و مسئولی دختر دارد بهتر است تا در آن مسئولیت باقیست از شوهر دادن دخترش پرهیز نماید. تا دامادش از او شغل با کلاس دولت نخواهد که بخاطر شغل دامادش مورد غضب قرار گیرد.

۳- اگر دیر شده است و دختر مسئولی در این کشور ازدواج کرده و داماد آماده به استخدام هم موجود است، در اولین ساعات صبح فردا بهمراه آنان به اولین دفتر طلاق مراجعه و طلاق دخترشان را از داماد خان! بگیرند. چراکه داماد این روزها مایه رسوایی است و ممکن است مسئول عزیزمان بخاطر شغل دامادش مورد غضب قرار گیرد.

۴- راه دیگر این است که مسئول دولتی عزیز ما بر خانواده دخترش غضب کند قبل ازآنکه بخاطر شغل دامادش مورد غضب قرار گیرد. و آنها را کلاً از ارث و میراث محروم کند. و با صدای بلند در جمع بگوید تو دیگر دختر من و تو هم دیگر داماد من نیستی. و در اولین ساعات فردا در اولین محضر آنها را از ارث محروم کند. بدینوسیله دیگر آن مسئول به خاطر شغل دامادش مورد غضب قرار نمی گیرد. چراکه نه دختری دارد و نه دامادی.

۵- آخرین راه هم این است که با مراجعه به ثبت احوال دختر مسئول عزیز ما نام خانوادگی اش را تغییر دهد تا بتوانیم هم داماد را حفظ کنیم و هم شغل دولتی داماد را. بدین صورت هرگاه این مساله نسبت فامیلی توسط خبرنگاران و یا یک عده فضول زیر سوال رفت، با نشان دادن شناسنامه همسر و فامیلی های غیر همسان مساله نسبت را #تکذیب نموده. چون در غیر صورت همیشه مسئول ما ممکن است بخاطر شغل دامادش مورد غضب قرار گیرد.

البته برای اینکه #داماد عزیز دکتر روحانی هیچ یک از راه های بالا را نرود کلّاً قید این مسئولیت را زد و در نامه ای استعفای خود را اعلام کرد. و این ماجرا تا کشف بکار گیری داماد دیگری از مسئولان کشور ختم به خیر شد..

والسلام

 

 

منبع رسا نشر
از طريق مهدی سوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.