چک‌های تضمینی دیگر قابل انتقال نیستند

تصمیمات مهم شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا برای مبارزه با پول‌شویی

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه در جلسه روز شنبه موضوعات مرتبط با کلیات، منابع و مصارف بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را با تاکید بر توجه به نیازهای مردم به ویژه اقشار کم درآمد بررسی کرد.

به گزارش رسا نشر به نقل از خبرگزاری ها در این جلسه که با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل شد، مباحث مرتبط با بودجه سال ۹۸ با سه رویکرد اصلی، اطمینان از تامین کالاهای اساسی مردم با ارز دولتی، اصلاح و افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان و حمایت از تولید و اشتغال و تکمیل طرح‌های نیمه تمام با مشارکت مردم و بخش خصوصی پیگیری شد.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین دراین جلسه تصویب کرد که چک های تضمینی بانکی جدید، قابل ظهر نویسی و انتقال به غیر نباشند.

بر اساس این مصوبه، با هدف افزایش شفافیت در مبادلات بانکی و مبارزه با پول‌شویی، مقرر شد که در چک‌های تضمینی جدید بانکی نام ذی نفع به همراه کد ملی متقاضی درج شود و قابل انتقال به دیگری نباشد.

این تصمیم می تواند به شفافیت بیشتر و مبارزه با پول‌شویی کمک کند و گردش مالی درست و شفاف و هدف‌گیری نقدینگی کشور در جهت تولید ارزش شکل بگیرد.

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین برای نقد کردن چک‌های موجود یک فرصت یک ماهه در نظر گرفته شد و انتقال این چک ها به غیر، اعتبار نخواهد داشت و از بانک مرکزی خواسته شد که دستورالعمل اجرایی این مصوبه را به بانک‌ها ابلاغ کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.