سند درمان کشور تصویب شد/ وزیر بهداشت: از پارتی بازی ها جلوگیری می شود

  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سند درمان کشور در دولت تصویب شد و فضای درمانی با تصویب این سند تا سال ۱۴۰۴ ساماندهی می شود. به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی روز شنبه در اجلاس ادواری شورای عالی کلان مناطق آمایشی و روسای دانشگاه های مراکز استان ها در وزارت بهداشت گفت: با […]

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سند درمان کشور در دولت تصویب شد و فضای درمانی با تصویب این سند تا سال ۱۴۰۴ ساماندهی می شود.

به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی روز شنبه در اجلاس ادواری شورای عالی کلان مناطق آمایشی و روسای دانشگاه های مراکز استان ها در وزارت بهداشت گفت: با تصویب سند درمان کشور از بسیاری از پارتی بازی ها جلوگیری می شود.

وی افزود: این سند، وضعیت فضای درمانی کشور را تا سال ۱۴۰۴ مشخص کرده است و سهم دولت و بخش خصوصی را برای توسعه این فضا معین می کند. در این سند مصوب می شود که بخش دولتی و خصوصی چه میزان مجوزهای حوزه درمان را دریافت کنند و به چه میزان دستگاه ها و تجهیزات پزشکی برای درمان نیاز داریم.

وزیر بهداشت: این سند میسر می کند که فضای درمانی کشور ساماندهی شود و از برخی فشارهای محلی و بی نظمی ها جلوگیری می کند.

هاشمی گفت: سند درمان مشخص می کند در کدام طرح ها نیازمند ساخت و توسعه مراکز درمانی هستیم و مانند نقشه راه برای ماست.

وی به وجود نیامدن التهاب در فضای دارویی کشور را با وجود مشکلات اقتصادی اتفاق خوبی ارزیابی کرد و گفت: البته روسای دانشگاه های علوم پزشکی باید توجه ویژه ای به کمبود داروها در استان هایشان داشته باشند تا التهابی بعد از این در کشور بوجود نیاید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.