ادعای هیأت کوهنوری مشهدی در اجباری کردن رضایت نامه از همسر برای شرکت در اردو: کار عجیبی نکردیم. کاملا! قانونی است!

ما که قانونگذاری نکردیم، کار عجیبی را برای باشگاه ها حکم نکردیم. ما از باشگاه ها خواستیم با توجه به مسائلی که اتفاق می‌افتد، مسائلی که در پاراگراف های اول و دوم متن بخشنامه آمده، بهتر است رعایت شود. موارد قانونی را آورده‌ایم. به گزارش رسا نشر، رییس هیات استان خراسان رضوی با تایید بخشنامه […]

ما که قانونگذاری نکردیم، کار عجیبی را برای باشگاه ها حکم نکردیم. ما از باشگاه ها خواستیم با توجه به مسائلی که اتفاق می‌افتد، مسائلی که در پاراگراف های اول و دوم متن بخشنامه آمده، بهتر است رعایت شود. موارد قانونی را آورده‌ایم.

به گزارش رسا نشر، رییس هیات استان خراسان رضوی با تایید بخشنامه برای گرفتن اذن پدر و همسر برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی گفت: ما قانونگذاری نکرده‌ایم، موارد قانونی را یادآوری کرده‌ایم.

احمد زحمتکش در گفت و گو با ایسنا، در مورد الزام به اجازه پدر یا همسر برای کوهنوردی بانوان در استان خراسان رضوی اظهارکرد: ما ممنوعیتی ایجاد نکردیم. از قانونگذار بپرسید. ما فقط یک ماده قانونی را به باشگاه ها توصیه کرده‌ایم.

رییس هیات استان خراسان رضوی اضافه کرد: ما که قانونگذاری نکردیم، کار عجیبی را برای باشگاه ها حکم نکردیم. ما از باشگاه ها خواستیم با توجه به مسائلی که اتفاق می‌افتد، مسائلی که در پاراگراف های اول و دوم متن بخشنامه آمده، بهتر است رعایت شود. موارد قانونی را آورده‌ایم.

وی در پاسخ به این موضوع که این موارد در آیین نامه فدراسیون وجود ندارد، گفت: آیین نامه فدراسیون که تمامی قوانین جاری کشور را در یک آیین نامه نمی‌آورد، اینها قوانین جاری کشور است. وقتی یک ناهنجاری ایجاد می‌شود که خانواده ها آسیب می‌بینند. الان یک نفر آمده توصیه کرده که باشگاه های کوهنوردی که خوب کار می‌کنید و شبانه روزی زحمت می کشید، کسب درآمد نامشروع نمی‌کنید شما حداقل این موارد را رعایت کنید.

رییس هیات استان خراسان رضوی افزود: تمامی این‌ها موارد قانونی است که در متن قانون آمده است، ماده ۱۱۰۵ ماده قانونی است. ما که حکم نکرده‌ایم ما توصیه کردیم. حالا اگر کسی به این حرف معترض است یعنی به مواد قانونی معترض است. هر کس در مجموعه خودش صلاح خود را می‌داند.

زحمتکش در ادامه در پاسخ به این سوال که این موضوع مختص خراسان رضوی است یا خیر؟ گفت: هیات کوهنوردی استان خراسان به باشگاه های خودش توصیه کرده است. بله دیگر. ما به سراسر کشور که کاری نداریم. این مواد قانونی ساری و جاری است حالا ممکن است برخی توصیه کند برخی نکند. برخی یادآوری کند برخی هم بگویند خودشان می دانند. این ها قانونی نیست که امروز وضع شده باشد یا هیات کوهنوردی خراسان وضع کرده باشد. مثل این می ماند که یک تیم که می خواهدبه دماوند برود باید سرعت مطمئنه را باید رعایت کنید. “رعایت سرعت مطمئنه در جاده الزامی است”. بعد بگویند استان خراسان قانون وضع کرده است.

رییس هیات استان خراسان رضوی افزود: در کوهنوردی باشگاه‌ها و گروه‌های مختلف وجود دارد، گروه‌هایی که بعضا مجوز ندارند دختر و پسر، زن و مرد را با هم می‌برند. ما برای مجوزدارها پیشنهاد دادیم که بهتر است رعایت شود. در بند ۳ پیشنهاد دادیم که چون تعداد کوهنوردان خانم زیاد است بهتر است برنامه‌هایی مختص بانوان وجود داشته باشد. نگفتیم که باید با هم نروند. بند دوم هم که مورد قانونی است و در بند ۱۱۰۵ آمده است. قیم بودن مرد را برای بنیان خانواده تاکید کرده است ما هم فقط یادآوری قانون کرده‌ایم حالا باشگاهی می خواهد رعایت کند. کما اینکه داریم باشگاه هایی که از سال ها پیش این موضوع را حتی برای مردان هم رعایت می‌کرده است که خانواده ها در جریان اینکه می خواهند در برنامه کوهنوردی باشند اطلاع داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.