نخستین بندر خشک در ورامین، احداث خواهد شد

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ سرپرست فرمانداری ورامین استان تهران اعلام کرد: نخستین بندر خشک در این شهرستان در مجاورت راه آهن سراسری تهران- مشهد احداث خواهد شد که […]

سرپرست فرمانداری ورامین استان تهران اعلام کرد: نخستین بندر خشک در این شهرستان در مجاورت راه آهن سراسری تهران- مشهد احداث خواهد شد که زمینه توسعه اقتصادی منطقه را تسهیل می کند.

به گزارش ایرنا حسین کاغذلو روز یکشنبه در جریان بازدید از روند اجرای طرح بندر خشک در بخش جوادآباد از توابع شهرستان ورامین گفت: پایانه ترکیبی یا همان بندر خشک، منطقه ای به شمار می رود است که به عنوان مرکز لجستیکی (پشتیبانی) متصل به یک یا چند شیوه حمل و نقل به منظور ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، بازرسی های منظم مربوط به جابه جایی کالا در تجارت بین الملی و انجام تشریفات و کنترل های مرتبط گمرکی، در نظر گرفته می شود.

وی گفت: ورامین به عنوان منطقه استراتژیک (راهبردی) می تواند زمینه صادرات محصولات تولیدی منطقه، وارادات ، فرآوری و صادرات مجدد محصولات به خارج از کشور به منظور افزایش ارزش افزوده و توسعه اقتصادی منطقه را فراهم کند.

سرپرست فرمانداری ورامین اظهارداشت: با راه اندازی این مرکز ، حمل و نقل کالاها آسان و هزینه ها کاهش پیدا می کند و بازارهای هدف بیش از گذشته از محصولات تولیدی شهرستان برخوردار می شوند.

به گفته وی شهرستان ورامین به دلیل واقع شدن در مجاورت راه آهن سراسری تهران – مشهد ، محور قم -گرمسار، جاده ترانزیتی امام رضا(ع)، برخورداری از زمین های وسیع کشاورزی و واحدهای تولیدی فعال از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی برخوردار است.

کاغذلو افزود: صادرات بیش از ۶۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی و صنعتی ورامین در سال گذشته نشان می دهد که این منطقه می تواند علاوه بر تأمین نیازهای داخلی در صادارت محصولات غیرنفتی نیز پیشگام باشد که این مهم به تأمین زیرساخت های مناسب نیاز دارد.

شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

این شهرستان با بیش از ۳۸ هزار هکتار زمین زیر کشت محصولات مختلف زراعی و چهار شهرک صنعتی فعال ، از جمله مناطق مهم اقتصادی استان تهران محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.