شکایت مادر از فرزندان برای مطالبه مهریه!

در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ مادری برای دریافت مهریه از فرزندانش شکایت کرد. به گزارش خبرنگار عصرایران، مادری پس از گذشت حدود ٢٠ سال از فوت همسرش به قاضی […]

مادری برای دریافت مهریه از فرزندانش شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار عصرایران، مادری پس از گذشت حدود ٢٠ سال از فوت همسرش به قاضی گل آور رییس شعبه ٢۶۴ دادگاه خانواده تهران گفت: با توجه به حقوق بازنشستگی اندکی که از همسر مرحومم به من پرداخت می شود، گذران زندگی برایم بسیار سخت شده در حالی که ماترک خوبی هم از همسرم به جا مانده است اما دو فرزندم که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند در برابر انحصار وراثت و تقسیم ارث مقاومت می کنند به طوریکه من مجبور هستم برای گذران زندگی از خواهر و برادرم پول قرض کنم، بنابراین برای من چاره ای جز شکایت برای مطالبه مهریه و اجرت المثل از اموال به جای مانده از همسر مرحومم باقی نمانده است.

این زن ادامه داد: این مسئله سبب شده که من در مقابل فرزندانم قرار بگیرم و باعث ایجاد اختلاف خانوادگی شوم.

به گزارش خبرنگار عصرایران، نکته جالب در این پرونده این است که مرد مرحوم دارای ۴ فرزند از همسر سابقش بوده که آن ها نه تنها اعتراضی به این پرونده ندارند بلکه خواهان پرداخت حق و حقوق مادر ناتنی خود هستند ولی دو فرزند تنی این خانم در برابر حق مادرشان مقاومت می کنند.

قاضی گل آور پس از استماع سخنان شاکی و فرزندانش پرونده را به کارشناسی ارجاع داد.

نکته حقوقی: طبق بند ٢ ماده ٨۶٩ قانون آیین دادرسی مدنی دیون و واحبات مالی متوفی باید قبل از تقسیم ارث ادا شود، لذا مهریه که جزو دیون واحب مرد می باشد مشمول این قانون بوده و زن می تواند مهریه خود را از اموال شوهر فوت کرده قبل از تقسیم ارث اخذ کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.