جنبش فتح: محکومیت شعار در تهران علیه فلسطین/ ایرانی ها حتی یک پول سیاه به ما کمک نکرده اند// حماس: کوچک و بزرگ حمایت های ایران را می داند

دولت فلسطین اداره بخش هایی از منطقه کرانه باختری و اداره منطقه غزه نیز در دست حماس است. برخی شعارها علیه کمک به فلسطین در تجمع هایی در تهران واکنش جنبش های فتح و حماس را به دنبال داشت. به گزارش عصر ایران، جنبش فتح فلسطین اعلام کرد ایران هیچ کمکی به فلسطین نکرده است […]

دولت فلسطین اداره بخش هایی از منطقه کرانه باختری و اداره منطقه غزه نیز در دست حماس است.

برخی شعارها علیه کمک به فلسطین در تجمع هایی در تهران واکنش جنبش های فتح و حماس را به دنبال داشت.

به گزارش عصر ایران، جنبش فتح فلسطین اعلام کرد ایران هیچ کمکی به فلسطین نکرده است اما حماس این موضوع را رد کرد و گفت که ایران کمک های زیادی به فلسطینی کرده است.

جنبش فتح فلسطین همچنین شعارهای داده شده در تجمع های اعتراضی در تهران علیه فلسطین را محکوم کرد.

جنبش فتح: محکومیت شعار در تهران علیه فلسطین/ ایرانی ها حتی یک پول سیاه به ما کمک نکرده اند// حماس: کوچک و بزرگ حمایت های ایران را می دانند

برخی رسانه های خارجی گفته اند که ایرانی ها در تجمع هایی در تهران شعارهای ” مرگ بر فلسطین” سر داده بودند.

رسانه های فلسطینی نوشته اند:  “اسامه القواسمی” سخنگوی رسمی جنبش فتح فلسطین در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: اینکه برخی فکر کنند بحران اقتصادی در ایران به دلیل حمایت از ملت فلسطین است یک رسوایی است.

وی افزود: ایران چیزی به ملت فلسطین نداده است. ما هیچ گاه لفظی یا فعلی به آنها (ایرانی ها) توهین نکرده ایم و به هیچ وجه درامور داخلی آنها (ایرانی ها) دخالت نکرده ایم و این در حالی است که فتح و سازمان آزادیبخش فلسطین از انقلاب {امام} خمینی در سال ۱۳۵۷ حمایت کردند. ملت فلسطین برای ملت ایران احترام و تقدیر قائل است. ما صداهای گمراه کننده که بیانگر ایرانی ها نیست را محکوم می کنیم. ملت ایران از حقوق فلسطینی ها حمایت می کند.

سخنگوی جنبش فتح اضافه کرد: هیچ فردی از ملت فلسطین مطلقا درباره حمایت ایران، نه چیزی شنیده نه چیزی دیده است. ندیدم یا نشنیده ام که ایران در ساخت مدرسه یا دانشگاه یا بیمارستان یا هر پروژه ای توسعه ای در فلسطین مشارکت داشته باشد.

این مقام فلسطینی افزود: دولت فعلی و دولت های سابق ایران هیچ چیزی به ایران ارائه نکرده اند. آیا ایرانی ها واقعا فکر می کنند که دولت هایشان یک پول سیاه به ملت فلسطین کمک کرده اند؟ این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست.

وی ادامه داد: اگر برخی ایرانی ها فکر می کنند که حمایت از یک حزب به معنی حمایت از ملت فلسطین است این گونه نیست. این توهم و اشتباه بزرگی است. ایران با حمایت از حماس، به هیچ وجه از ملت فلسطین حمایت نمی کند.

واکنش حماس: قرار نیست حمایت ایران از کانال تشکیلات خودگردان عبور کند

ابومجاهد سخنگوی گروه های مقاومت در منطقه غزه در واکنش به سخنان سخنگوی فتح واکنش نشان داد و گفت هر کوچک و بزرگی می داند که ایران چقدر به ملت فلسطین و مقاومتش حمایت کرده است. یکی از مهممترین حمایت ها، موسسه شهید فلسطین است که از خانواده های شهدا حمایت می کند.

وی افزود: عدم انتقال کمک های ایران به فلسطین از طریق تشکیلات خودگردان به این معنی نیست که ایران حمایت نمی کند. طرح های توسعه ای ایران در فلسطین به دور از رسانه ای شدن نیازمند اجازه کسی نیست.

فتح و حماس

جنبش فتح تشکیل دهنده اصلی دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) به ریاست محمود عباس است. سفارت فلسطین در تهران در اختیار سفیر اعزامی از سوی دولت عباس است.

دولت فلسطین اداره بخش هایی از منطقه کرانه باختری را در دست دارد و اداره منطقه غزه نیز در دست حماس است.

جنبش فتح و دولت فلسطین رابطه خوبی با جمهوری اسلامی ایران ندارند اما همزمان روابط تهران و حماس بسیار نزدیک است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.