پایان دورهمی، کیک تولد تلویزیونی با طعم سانسور!!

پرونده برنامه استنداپ شو با اجرای مهران مدیری در قسمت آخر فصل سوم برای همیشه بسته شد. پایگاه خبری رسا نشر – شبنم حاجی اسفندیاری : دورهمی برنامه ای  طنز گونه و استنداپ شو که با حضور تماشاگران و اجرای متفاوت مهران مدیری از شبکه نسیم پخش می شد در ایستگاه آخر قرار گرفت و […]

پرونده برنامه استنداپ شو با اجرای مهران مدیری در قسمت آخر فصل سوم برای همیشه بسته شد.
پایگاه خبری رسا نشر – شبنم حاجی اسفندیاری : دورهمی برنامه ای  طنز گونه و استنداپ شو که با حضور تماشاگران و اجرای متفاوت مهران مدیری از شبکه نسیم پخش می شد در ایستگاه آخر قرار گرفت و درست در روز تولد مهران مدیری و با حضور آخرین مهمان خود یعنی عادل فردوسی پور به کار خود پایان داد. به جرأت می توان گفت این برنامه یکی از برنامه های پرمخاطب تلوزیون ایران است که بعد از نود و خندوانه توانسته است مخاطبان بسیاری را جذب نماید. وجود چنین برنامه های سرگرم کننده در رسانه ملی که با وجود شبکه های فراوان، نتوانسته است به وظیفه خود بخوبی عمل کند بسیار لازم است . می توان اینگونه گفت که برنامه های نود، فوتبال برتر، خندوانه و دورهمی جور کم کاری سایر برنامه ها و شبکه های سیما را بر دوش می کشند و حال که دورهمی به پایان خود رسیده است قطعا خلاء آن احساس می شود. همانگونه که خندوانه در فصل پاییزو و زمستان تعطیل است و هیچ برنامه ی جایگزینی برای آن وجود ندارد.

با این وجود انتقادهای بسیاری به برنامه دورهمی وارد است که در اینجا به آن پرداخته ام. اما قسمت آخر دورهمی از آنجایی که به خود برنامه می پرداخت و اتفاقات روی داده در آن قابل تامل است که به آن می پردازم.
برگزاری جشن تولد مهران مدیری و تقدیر از وی در روز تولدش بعنوان آحرین قسمت از این برنامه در جای خودش خوب و بجا بود . و ای کاش تهیه کننده به نمایندگی از سیما و مردم از وی تقدیر هم می کرد. چراکه مهران مدیری از معدود سرمایه های هنری این کشور است که باید او را حفظ کرد. البته در دوران بشدت بسته و انحصاری ضرغامی مهران مدیری از قاب تلویزیون طرد شده بود و حتی در تیزر تبلیغاتی فیلم تهران ۱۵۰۰ حاضر به پخش چهره ی انیمیشنی و صدای مدیری نشده بودند!
دعوت مهران مدیری از دو نفر تماشاچی در آخر برنامه و انتقاد از این برنامه هم جالب بود . کما اینکه هر دو نفری که به روی سن آمدند منتقدین و مخالفین خوبی نبودند. انتقاد از گشادی کت و شلوار مدیری باز هم از همان سبک معروف حماقت و تبلت بود !
نکته مهم که شابد پایان خوشی برای پرونده دورهمی رقم نزد سانسور حرف های عادل فردوسی پور، آخرین مهمان برنامه دورهمی بود که درباره حضور زنان در ورزشگاه گفته شد. متاسفانه سانسور چی محترم، بقدری ناشیانه حرف های فردوسی پور را قطع کرده بود که در همان لحظه می شد فهمید چیزی کم شده است. اینکه با تقطیع حرف های یک نفر را برعمس جلوه دهیم و انگونه که دلمان می خواهد پخش کنیم بی شک خیانت در امانت و نداشتن صداقت است و مسلما چنین افرادی لیاقت مدیریت بر چنین سمتی را ندارند. چراکه افراد مورد اعتمادی نیستند. همانگونه که در زمان فیلتر تلگرام در مصاحبه مردمی گفتگگوها را با تقطیع و دستکاری، وارونه نشان دادند و همه مخالفین فیلتر تلگرام را موافق فیلتر جا زدند. در همان زمان مصاحبه شوندگان به لطف فضای مجاری اذعان به سانسور و دست بردن در حرفهایشان کردند و نشان دادند که این رسانه در حفظ امانت خبانت می کند و توانایی صیانت از حق مردم را ندارد. برای این صدا سیما باید فکری کرد ..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.