توییتر به جنگ سارقان ارزهای مجازی می رود

با افزایش چشمگیر بهای ارزهای رمزپایه هکرها و سارقان مجازی از هیچ راهی برای دستیابی به آنها فروگذار نمی کنند، و حالا شبکه های اجتماعی محبوب برای جلوگیری از این کلاهبرداری ها دست به کار شده اند. سارقان معمولا برای کلاهبرداری، اکانت کاربران شناخته شده ای مثل ایلان ماسک، جان مک آفی و ویتالیک بوترین […]

با افزایش چشمگیر بهای ارزهای رمزپایه هکرها و سارقان مجازی از هیچ راهی برای دستیابی به آنها فروگذار نمی کنند، و حالا شبکه های اجتماعی محبوب برای جلوگیری از این کلاهبرداری ها دست به کار شده اند.

سارقان معمولا برای کلاهبرداری، اکانت کاربران شناخته شده ای مثل ایلان ماسک، جان مک آفی و ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم را جعل می کنند. آنها برای اینکار زحمت هک کردن را به خود نداده و تنها از نام و تصاویر مشابه با اکانت اصلی استفاده می کنند.

این افراد برای رسیدن به مقاصد خود رویدادها و خبرهای مختلف را دنبال کرده و برنامه های خود را مطابق با آن پیش می برند. برای مثال مدتی پیش ویتالیک بوترین واقعی در توییتر خود به شوخی گفته بود هرکاربری که برای او ۰٫۱ اتریوم ارسال کند، در برابر هیچ چیز نمی گیرد چون او برای جواب دادن بیش از حد تنبل است.

کلاهبرداران سایبر از این فرصت استفاده کرده و با راه اندازی اکانت هایی با آدرس مشابه و با تظاهر به اینکه بوترین هستند، مدعی شدند اگر کاربران برای آنها ۰٫۲ اتریوم ارسال کنند در برابر ۲ اتریوم دریافت خواهند کرد.بسیاری از کاربران نا آگاهانه و بی توجه به آدرس های اشتباه در این دام گرفتار شدند و کار تا جایی پیش رفت که موسس اتریوم تاکید کرد که چنین چیزی از اساس دروغ است و قرار نیست او به کسی اتریوم مجانی بدهد.

فرد دیگری نیز با جعل اکانت ایلان ماسک در پاسخ به توییت اکانت کمپانی اسپیس اکس مبنی بر پخش زنده پرتاب فالکون ۹ مدعی شده بود که تا ۲۴ ساعت دیگر ۳۰۰۰ اتریوم را بین طرفدارانش تقسیم خواهد کرد.

با فراگیر شدن کلاهبرداری هایی از این دست، مسئولان توییتر اعلام کرده اند که اقداماتی را برای مقابله با اکانت های مشکوک به کلاهبرداری از طریق ارزهای مجازی در دستور کار خود قرار می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.